اخبار دبستان دخترانه شماره ۱

۱-شرکت در جلسه توجیهی با محوریت جشنواره جابربن حیان

کارگاه طرح جابربن حیان ویژه مسابقات دانش آموزی برگزار گردید.

معاون محترم آموزشی سرکار خانم حسین زاده به مدت چهار ساعت در جلسه توجیهی و کارگاه طرح جابربن حیان در محل دبستان آرمینه مصلی نژادحضور یافتند. در این جلسه پیرامون چگونگی اجرای طرح جابر صحبت شد، همچنین مقرر گردید با توجه به هزینه های اقتصادی زیاد طرح ها را ساده تر و بیشتر بر سطح علمی مطالب ارائه شده تاکید داشته باشند، همچنین آقای معاذی تاکید کردند که از ایده های تمامی دانش آموزان استقبال شود و در مسابقه شرکت داده شوند، ضمنا از طرح های برتر سال تحصیلی گذشته تقدیر به عمل آمد.

۲-حضور در جلسه رابطین طرح علمی پژوهشی جابربن حیان ویژه مدارس امام حسین(ع)

معاون محترم آموزشی سرکار خانم حسین زاده جهت اطلاع از جزئیات اجرای طرح علمی پژوهشی جابربن حیان در دبستان پسرانه امام حسین(ع)- واحد ۲ حضور یافتند.

موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین علیه السلام به منظور تقویت قدرت علمی و ارتقاء روحیه کاوشگری در دانش آموزان هر ساله اقدام به برگزاری جشنواره علمی پژوهشی جابربن حیان ویژه مدارس ابتدایی امام حسین علیه السلام می نمایند از همین رو رابطین محترم طرح جابر با هدف هماهنگی بیشتر با یکدیگر و اجرای بهینه این طرح علمی گرد هم آمدند.

اهم مطالب عنوان شده در این جلسه به شرح زیر می باشد:

مطابق با بخشنامه ارسالی از سوی اداره آموزش و پرورش و موسسه امام حسین علیه السلام عمل شود.

فایل مربوط به طرح جابر بر روی سایت و وبلاگ جهت بهره برداری همگان بارگذاری شده است.

مرحله های اجرایی و زمان بندی متعاقبا اعلام خواهد شد.

هر آموزشگاه می تواند ۳۰ طرح جهت ارائه در نمایشگاه و ۵ اثر برای دفاعیه به دبیرخانه ارسال نماید.

۳-پژوهشگران جوان در حال آماده سازی پروژه های جابربن حیان

مقام معظم رهبری(مدظله العالی): دانش‏آموزان نونهالى که در اختیار دستگاه فرهنگى کشور قرار دارند، عزیزترین و سرشارترین سرمایه و ذخیره‏ى آینده‏ى این ملتند.

دانش آموزان خلاق و پرتلاش پایه چهارم به همراه یکی از دوستانشان در پایه دوم با توکل بر خداوند متعال و کار تیمی و راهنمایی و کمک آموزگاران عزیزشان اقدام به انجام یک پژوهش علمی جهت ارائه دهد جشنواره جابربن حیان نمودند.

این عزیزان با همکاری و مشارکت یکدیگر نتایج مطالعات خود را جهت همفکری و مشاوره به آموزشگاه آورده و  پس از تبادل نظر با یکدیگر پروژه خود را آغاز کردند.

لازم به ذکر است  آخرین مهلت تحویل پروژه های علمی ۲۹ دی ماه ۹۷ می باشد.

۴-ساخت ماشین بادکنکی با فرآیندی جدید

دانش آموز خلاق خانم نازنین زهرا قانونی موفق شد ماشین بادکنکی با روشی متفاوت بسازد.

یکی از تکالیف مهارت محور ساخت و ساز با وسایل بازیافتی و یکبار مصرف است، از همین رو آموزگار گرامی سرکار خانم هاشمی جهت تایید و تثبیت  فصل هفتم کتاب علوم پایه دوم از دانش آموزان خواستند تا ماشین بادکنکی که با فرایند باد حرکت می‌کند را بسازند. نازنین زهرا قانونی تصمیم گرفت با ایده برداری از  قسمت جلوی هواپیما که هوا را می شکافد و به حرکت آن سرعت می بخشد، این قسمت را به ماشین بادکنکی اضافه کند که موجب افزایش سرعت ماشین بادکنکی شد.

معلم  به منظور تفهیم بهتر مطلب عنوان شده مسابقه بین ماشین بادکنکی ساده و دست سازه این دانش آموز خلاق برگزار نمود  و به دانش آموزان توضیح داد که در مسابقه بادکنک ها یکسان باز شود که نتیجه مسابقه دقیق‌تر باشد.

۵-بررسی طرح های دانش آموزی ویژه جشنواره جابربن حیان

چگونگی اجرای طرح علمی پژوهشی جشنواره جابربن حیان توسط آموزگار پایه دوم خانم هاشمی بررسی گردید.

آموزگار گرامی سرکار خانم هاشمی بعد از ارائه توضیحات کامل و جامع پیرامون طرح جابربن حیان دو طرح و مدل طبقه بندی و طراحی ساخت را در کارتن پلاست، دفترچه ایده و روش ایده پردازی ارائه نمودند و از دانش آموزان درخواست کردند تا طرح‌های طبقه بندی شده و ایده های ساخته شده را برای دوستانشان توضیح دهند.

نویسنده نوشته: jaber