اخبار دخترانه شماره یک امام حسین(ع)

حضور پرشور و فعالانه حداکثری دانش آموزان در جشنواره جابربن حیان

در آغاز فصل شکفتن و شکوفایی غنچه های علم و دانش در جشنواره طرح و ایده همچون همیشه و به روال سال های گذشته نمایشگاهی از آثار برجسته و عالی پژوهشگران برپا نمودیم.

شرکت دانش آموزان در جشنواره علمی جابربن حیان علاوه بر آموزش کامل مراحل یک پروزه علمی،به علت ماهیت هیجانی و اکتشافی بهترین راه و روش یادگیری بوده و با پژوهش دانش آموزان مبتکر و تلاشگر و خلاق میتواند میل به تلاش و فراگیری را در این عزیزان افزایش دهد، در همین راستا امروز ۳ اسفند ماه ۹۶ با همت و تلاش مسئولین دلسوز و زحمتکش آموزشگاه نمایشگاهی از اختراعات ساده، مدل ساخت و تحقیقات پژوهشگران دبستانی در محوطه آموزشگاه برگزار گردید. مخترعین کوچک ضمن حضور در نمایشگاه به سوالات مطرح شده از سوی معاون محترم آموزشی”سرکار خانم رضایی” در مورد ایده ها و اثر خود پاسخ دادند.

امید است همواره نظاره گر پیشرفت روز افزون دانش آموزان عزیزمان باشیم.

بررسی آثار پژوهشی جابربن حیان

دانش آموزان کوشا و پژوهشگر کلاس چهارم سه از رهنمودهای آموزگار دلسوزشان بهره مند شدند.

امروز ۲۸ بهمن ماه ۹۶ در ادامه اجرای جشنواره علمی پژوهشی جابربن حیان در آموزشگاه و مطابق با برنامه ریزی های انجام پذیرفته آموزگار دلسوز و مهربان”سرکار خانم علیزاده” از نتایج کارهای تحقیقی پژوهشی دانش آموزان و نحوه چینش و طراحی کارتن پلاست های ایشان بازدید نمودند و نکات لازم را به ایشان متذکر شدند تا دانش آموزان بتوانند آثار خود را به بهترین نحوه ارائه دهند.

 

اجرای ایده های ناب ویژه جشنواره جابربن حیان

طرح های ارائه شده توسط پژوهشگران کلاس چهارم یک مورد بررسی آموزگار مربوطه قرار گرفت.

جشنواره علمی پژوهشی جابر بن حیان فرصت و بستری را فراهم می آورد تا دانش آموزان از طریق روش پروژه با تلاش فردی یا گروهی درباره یک موضوع خاص به کسب دانش مهارت و نگرش بپردازند که این خود در موفقیت ایشان نقش بسزایی خواهد داشت، از همین رو دانش آموزان با کمک و یاری آموزگارشان” سرکار خانم شرفی” در مورد موضوع انتخابی خود اطلاعات جمع آوری نمودند و مطابق با دستورالعمل جشنواره ایده خود را ارائه دادند.

آغاز تحویل پروژه های جابربن حیان

پژوهشگران موفق و آینده ساز فردای کشور با مطالعه دستورالعمل های جشنواره جابر بن حیان، با موفقیت ایده های خلاقانه خود را ارائه نمودند.

به منظور پیشبرد بهتر و تسریع در روند اجرای طرح علمی پژوهشی جابر بن حیان بروشورهایی حاوی اطلاعاتی مثل نحوه چیدمان در تابلو نمایش، دفتر کارنما، مکان نمایی فهرست تحقیق زمینه ای، طرح مساله، فرضیه، شرح آزمایش، داده ها، جمع بندی، مشخصات دانش آموزان،قرار گرفتن عنوان، طرح طبقه بندی، عکس، منابع، سپاسگذاری و نتیجه گیری در طرح را تهیه نمودند و در اختیار دانش آموزان قرار دادند.

لازم به ذکر است مسئولین محترم آموزشگاه بعد از راهنمایی دانش آموزان جهت پیاده سازی بهتر پژوهش های علمی شان، کارتن پلاست های مورد نیاز این عزیزان را به ایشان تحویل دادند.

 

نویسنده نوشته: jaber