فعالیتهای دخترانه شماره ۳

برگزاری جلسه توجیهی جابر بن حیان – دبستان دخترانه شماره ۳

جشنواره جابربن حیان این امکان ایجاد می کند تا دانش آموزان ارتباط بین عوامل محیطی را درک کرده و بهتر بشناسند و تأثیر و تأثر موادها را در حد ابتدایی بشناسند و لااقل درباره آنها تجربه ذهنی داشته باشند.

روز ۱۳ دیماه ، به جهت توجیه اولیا محترم دانش آموزان پایه های دوم و سوم در رابطه با جشنواره جابربن حیان و اطلاع رسانی از چگونگی برگزاری این جشنواره ، جلسه ای با حضور سرگروه و رابط آن سرکار خانم لطیف نژاد برگزار گردید.
اهم موارد ذکر شده به شرح ذیل می باشد:
هدف از برگزاری جشنواره
مدت زمان اجرای طرح و تحویل پروژه ها
اندازه و ابعاد کارتن پلاست ها
نحوه ی انتخاب موضوع
زمان برگزاری نمایشگاه موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین(ع) و ناحیه ۱ آموزش و پرورش

برگزاری شورای آموزگاران ویژه طرح جابربن حیان- دبستان دخترانه شماره ۳

در اولین ماه از زمستان و با گذشت ۳ ماه از سال تحصیلی شورای آموزگاران به صورت کارگاهی با حضور کلیه همکاران محترم آموزشگاه به جهت تبادل نظر و ارائه گزارش کاری از فعالیتهای طرح جابربن حیان برگزار گردید.

در ابتدای جلسه بعد از تلاوت آیاتی چند از کلام الله مجید ، مدیریت ارجمند آموزشگاه سرکار خانم روستایی ضمن عرض خیر مقدم و تشکر از زحمات کلیه پرسنل دبستان دخترانه ۳ ،نکات ارزشمندی را عنوان نمودند سپس سرکار خانم لطیف نژاد رابط طرح جابربن حیان در خصوص بخشنامه ی فرستاده شده از موسسه فرهنگی آموزشی امام حسین(ع) توضیحاتی را ارائه نموده و به سوالات همکاران محترم در این باره پاسخ دادند.

 

آشنایی با کاربرد سنگها – دبستان دخترانه شماره ۳

سنگ به موادی گفته می شود که به طور طبیعی از اجتماع یک یا چند نوع کانی تشکیل شده باشند.

در زمین سه گروه سنگ با سه روش تشکیل و منشا جداگانه وجود دارد .سنگ های آذرین محصول انجماد مواد مذاب درونی اند که در داخل یا سطح پوسته سرد و تبدیل به سنگ شده اند .سنگ های رسوبی ممکن است از فرسایش و هوازدگی سنگ های قبلی و رسوب آنها در جای مناسب به وجود آیند یا از بقایای موجودات زنده قدیمی تشکیل شوند.سنگ های دگرگون شده در صورتی تشکیل می شوند که ترکیب شیمیایی یا ساختار یک سنگ در حالت جامد در درون زمین و تحت تاثیر گرما ، فشار و واکنش های شیمیایی خاص عوض شود.از این رو با توجه به اینکه سنگها در اطراف ما کاربرد بنیادی زیادی دارند سرکار خانم لطیف نژاد از دانش آموزان کلاس چهارم خواستند تا سنگهای گوناگون را جمع آوری نموده و به کلاس درس بیاورند وضمن مشاهده سنگها توضیحاتی درخصوص محل یافتن آنها، چگونگی تشکیل سنگها و کاربردهای آنها در ساختمان سازی، هنر و… ارائه دهند تا برای استفاده از نمونه ها برای طرح جابربن حیان خود آماده شوند.

شرکت در همایش رابطین طرح های جابربن حیان – دبستان دخترانه شماره ۳

آموزگار محترم”سرکار خانم لطیف نژاد” جهت اطلاع یافتن از وظایف رابطین طرح جابر بن حیان در جلسه ای که در سالن شهدای مدافع حرم  واقع در خیابان شهید آوینی از طرف اداره آموزش و پرورش ناحیه یک برگزار شد، حضور یافتند.

این نشست با حضور جمعی از معلمین و نمایندگان مدارس از ساعت ۷:۳۰ صبح آغاز گردید و طی آن در ارتباط با نحوه کار پروژه ها، چگونگی هدایت و راهنمایی توسط رابطین در مدارس و تغییراتی که در این جشنواره اعمال شده است، صحبت شد این جلسه در ساعت ۱۴:۳۰ به پایان رسید.

ارائه دستور کار جشنواره جابر بن حیان- ویژه دانش آموزان دبستان دخترانه شماره ۳

دانش آموزان علاقه مند به شرکت در جشنواره علمی پژوهشی جابر بن حیان از شرایط و ضوابط این جشنواره آگاهی یافتند.

آموزگار گرامی”سرکار خانم لطیف نژاد” با حضور در جمع پژوهشگران جوان ضمن راهنمایی این عزیزان جهت انتخاب موضوع مناسب، توضیحات کامل و جامعی در ارتباط با نحوه جمع آوری و طبقه بندی اطلاعات، جایگاه قرارگیری قسمت های مختلف اطلاعات در تابلوی نمایشی ارائه نمودند و نکات لازم که دانش آموزان شرکت کننده موظف به انجام آن هستند را متذکر شدند.

نویسنده نوشته: jaber